VİETNAM - HALONG KÖRFEZİ

Ocak 2017

Hanoi’ye gelmişken, Halong Körfezine gitmemek olmazdı.
Hanoi içinde çok sayıda turizm firması vardı ve bunlar ulaşım, tur biletleri satıyorlardı. Halong Körfezi turu için bunların kapılarındaki ilanlara göre, bir gece iki günlük körfez turu için 65 USD yazıyordu. İçeri girip sorunca, fiyat 135 USD oldu ve küçük bir gemi resmi gösteriyorlardı. Biz yine de daha garantili olsun diye turu otelden aldık. Doğru da yapmışız, bazı firmalar olmayan turu bile satıyorlarmış diye okumuştum ve böylece tur boyunca hiç bir sıkıntı yaşamadık.
Turumuzu aldığımız Oasis, programına oldukça sadık bir firmaydı. Sabah dedikleri saatte bizi otelimizden aldılar ve tura katılanlar diğer insanlarla birlikte yola koyulduk. Yolda bir mola verdiler, mola verilen yer oldukça büyük bir tesisti, burada ihtiyaç olan her şey ve hatta fazlası vardı.

Halong limanına vardık ve buradan bir küçük tekneyle bir gece konaklayacağımız gemimize ulaştık. Gemi oldukça güzeldi ve bizi bir hoş geldiniz kokteyli ile karşıladılar. Gemi şartlarına göre oldukça güzel olan kamarasına yerleştik ve turumuz başladı.

Gemimiz ağır ağır yol alırken, önce odamızdan daha sonra da gemi güvertesinden, Halong Körfezi'nin güzel manzaralarını izledik.

Öğle yemeğinde, bizim de damak zevkimize ters düşmeyecek yiyecekler servis edildi. Menüde domuz eti vardı ve domuz yemediğimizi söyleyince bize deniz ürünleri servis yaptılar. Müşterilerine bu kadar hassas davranıyorlardı.

İlk günün etkinliklerinde kano vardı. Bindiğimiz kano ile, o adeta denizden fışkırmış olan kayalıklar arasında, yaklaşık 2 km. yol yaptık. Dar bir geçitten geçerek, sadece bu dar geçit ile denize birleşmiş adeta bir göle girdik. Burada bir süre kaldıktan sonra, gemimize geri dönüş başladı.
Dönüşte biz en öndeydik, ama kollarımız adeta yorgunluktan dökülüyordu. Bu arada daha sonra arkadaş olacağımız İtalyan Giuseppe bizi geçmek için adeta can siparane mücadele ediyordu. Ben de centilmenlik yaparak geçmesine izin verdim. J
 Gemiye varınca, direkt olarak o kendimi soğuk denize attım. Vietnam'a gelmişken Pasifik Okyanusu'na yüzmemezlik edebilirmiydim hiç!!

Gemide da bazı etkinlikler yapılıyordu. Bu etkinliklerden birisi de sarma tabağı hazırlanmasıydı. Nurşen sarma konusunda uzman olduğu için yarışmayı kazanarak bir bardak kokteyli de hak etti. J

Akşam yemeği yine aynı şekilde organize edilmişti. Güzel bir akşam yemeği ardından, odalarımıza çekildik.

Sabah kahvaltını ardından, bu bölgede yer alan en büyük mağarayı görmekteydi sıra. Gemiden bize eşlik eden (aynı zamanda kurtarma botu olan) bot ile ayrılarak bu mağaraya hareket ettik. Mağaranın önünde bulunan liman oldukça doluydu,
Çin yeni yılı nedeniyle çok sayıda Çinli de burada bulunuyordu. Daha önceki yazılarımda da yazdım, seyahatlerinizi Çin yeni yılına denk getirmeyin. Çinliler oldukça eğitimsiz ve rahatsızlık veren insanlar. Burada da onların gürültülü konuşmalarıyla ve saygısız davranışlarıyla karşı karşıya kaldık hep.

Mağaraya çıkan merdivenden ilerlerken, Halong körfezinin doyumsuz güzelliğini buradan da izledik.
Mağara oldukça büyük ve içi aydınlatılmış bir mağaraydı ve üç kattan oluşuyordu. Şimdiye kadar gördüğüm en büyük mağaraydı burası. Sarkıt ve dikitlerin oluşturduğu figürler, hep bir şeylere benzetiliyordu.

Mağara çıkışı artık yolumuz tekrar gemimizeydi. Gemimize varınca eşyalarımızı toplayıp, odalarımız terk ettik. Odaları bir sonraki misafirlere hazırlamaya başladılar. Biz de Halong'a varıncaya kadar güvertede ve öğle yemeği için salonda vakit geçirdik.
     Bu gezi sırasında bir Hırvat ve yukarıda sözünü ettiğim İtalyan aile ile ahbap olduk. İtalyanlar ile, yolumuz orada kesişeceği için, Hue'de buluşmak üzere sözleştik..

Nihayet tekrar Halong limanındayız.

Hanoi'ye dönüşte rehberimiz bizi bir inci imalathanesine götürdü. Buradaki yetkililerden, İnci üretiminin ilginç hikayesini dinledik. Satış mağazasına girdik ama fiyatlar oldukça yüksekti ve tura katılanlardan hiç biri bir şey almadan geri döndük.

Şehre dönünce, rehber bize otelimize kadar eşlik etti. Gerçekten biraz pahalı olsa da dürüst ve programına aynen uyan bir firmaydı Oasis.