FRANSA - LYON

Haziran 2016

Nice'ten sonra şimdi yolumuz Lyon'a. Ulaşımı bu kez kuzenim Akgün'ün arabasıyla gerçekleştiriyoruz. Fransa'da otoyollar oldukça güzel ve rahat bir yolculuktan sonra Lyon'daki otelimize ulaşıyoruz.



Lyon, Rhone ve Saone nehirlerinin birleştiği noktada kurulmuş. Oldukça sessiz ve sakin bir şehir burası. Ama ben bu kadar sakinliği pek sevmiyorum, dolayısıyla bana göre değil. Üstelik 2016 Avrupa Futbol Şampiyonası sırasında. Gerçi bu gece burada Arnavutluk - Romanya maçı oynanacağı için şehir merkezinde, daha çok Arnavutlar olmak üzere, taraftarlar burada bir canlılık yaratmışlar.



Biz de şehri gezerken Arnavutların coşkularına katılıyoruz, ne de olsa serde Arnavutluk var.))



Lyon'da bulunduğumuz sırada okul arkadaşım Erkan Dülger de oradaydı. Kendisiyle ve yeğeni Mustafa ile buluştuk. Beraberce bir gün geçirdik. Monaco Decatlon mağazasından aldığım bir şortu değiştirmek istedim buradaki mağazada. Mustafa'nın dediğine göre dünyanın en büyük Decatlon mağazası burada bulunuyor. Gerçekten çok büyük bir mağaza ilgilenenlere duyurulur.


Kentin en yüksek tepesine inşa edilmiş olan Notre Dame de Lyon'dan şehrin panoromik görünüşünü izlemek oldukça güzel. Ama buraya ulaşmak biraz zorlu yolculuğu gerektiriyor. Buraya çıkmak için füniküleri tercih ediyoruz. İnişi zevkli, dar, ağaçlıklı bir yoldan, yürüyerek yapıyoruz.


Rhone nehrinin yanında yürüyüş oldukça keyifli. Burada yaşayanlar, nehrin kenarındaki çim alanda güneşlenip dinleniyorlar.


Lyon'un gastronomi merkezi olduğunu yazılarda okumuştum ama biz yine kebapçıları tercih ediyoruz. :)

Yarın yolumuz Brüksel'e

İYİ YOLCULUKLAR



 

Hiç yorum yok: