TAYLAND - PHANG NGA

Şubat - 2016

Krabi'den sonra yolumuz Phang Nga'ya.  Buraya gidiş sebebimiz, burada bulunan adacıklar ki bunların en ünlüsü James Bond Adası (Phing Kan Koh Tapu). Diğer gezeceğimiz Tham Lod Cave, Koh Panak, Koh Panyee. Bu kireç taşı kayalıkların ve mağaraların oluşturduğu bölgede 40 tan fazla ada ve adacık bulunuyor.

Phang Nga'ya ilk indiğimizde bizi karşılayan ve bize çok yardımcı olan, Sayan Tour'dan ertesi gün için bu adacık ve kayalıkları kapsayan turu satın alıyoruz. Turun sahibi bizi kalacağımız Thaweesuk otele aracıyla da götürüyor. Rezervasyonu daha önce yaptığımız bu otelin müdürü güleç yüzlü ve yardımsever biri.

Sabah turun sahibi kaldığımız otelden bizi alıyor ve limana götürüyor. Burada biz üç kişi, bir Alman karı - koca ve bir de ülkesini sormadığımız genç bir yabancı erkek ile 6 kişilik bir gurup olarak tekneyle yola çıkıyoruz.

Denize varıncaya kadar olan yol boyunca, tam tropikal bir nehir ve bataklık içinde Mangrov ormanlarını ve bitki örtüsünü gözlemliyoruz, oldukça ilginç.

Denize vardıktan sonraki ilk durağımız  Tham Lod Cave. Burası sarkıt ve dikitlerden oluşmuş bir kireçtaşı mağarası.. Burada dolaşıp resim çekilip teknemize dönüyoruz.

Körfez içinde bulunan denizden adeta fışkırmış bir çok ilginç kayalıkları izleyerek yola devam ediyoruz.

Yol boyunca böyle ilginç yelkenliler, tekneler de görüyoruz.

imdi yolumuz üzerinde Koh Panak var.  Burada çoğunluğunu Çin'lilerin oluşturduğu kano yapanlar var. Sakin bir deniz ve kano için oldukça uygun bir mekan.

Burada öğle yemeğimizi, turun hazırlamış olduğu kumanyalar ile hallediyoruz. Günün denize girme molasının verildiği tek yer de burası. Daha önce bulunduğumuz bembeyaz kumlar ve turkuaz renkli sular ne yazık ki burada yok.

Şimdi yolumuzun üzerinde James Bond Adası olarak bilinen ve gerçek adı Phing Kan Koh Tapu var. Bu adacık buranın en ünlü adacığı. Sebebi ise, 1974 yılında çekilen The Man With Golden Gun James Bond filminin bir sahnesinde burası kullanılmış ve o nedenle ün kazanmış. Şimdi oldukça çok sayıda yabancıyı buraya çeken bir taş parçası durumunda.

Girişi de ücretli olan bu adanın etrafında tur atarak izliyoruz. Oldukça çok sayıda yabancı bu sırada adayı ziyaret ediyor içeride tam bir keşmekeş görüntüsü var. Ada küçük ve ziyaretçi sayısı çok olunca durum da böyle oluyor.

Adanın etrafında dolaşırken kapak sayfası pozu ile fotoğraf çekilmek istiyorum ama o tek yabancı erkeğin yerini değiştirmek istememesi ve huysuz davranışları nedeniyle bunu başaramıyoruz.

Günün son durağı Koh Panyee. Burası Endonezya'dan Tayland'a göç etmiş olan Müslümanların yaşadığı bir ada. yerleşim adanın bir kısmında toprak üzerindeyken, bir kısmında ise ahşap veya beton ayaklar üzerine kurulmuş. Burada genellikler turistik eşya satan dükkanlar ve restoranlar bulunuyor. Adanın en görkemli yapısı da camisi.

Günün sonunda bütün bir gün kayalık ve adacıklardan oluşan bir yapı içinde dolaştık ve gerçekten görülmesi gereken bir yer mi? diye düşünüyorum. Bu turdaki en önemli mekan James Bond adasında bulunan, altı ince üste doğru genişleyen bir taş parçası.Çok sayıda turistin buraya gelmesine neden olan işte bu taş ve yaklaşık 40 m. yükseklikte ama adı James Bond olunca ilgiyi çekiyor.

Bana sorarsanız bu tur Tayland'ın olmazsa , "olur"u bir tur derim.

Tayland seyahatimizin KOH SAMUİ bölümünü okumak için tıklayınız....