İSVEÇ - MALMÖ

Temmuz 2014

Wismar'dan gemimizle tekrar yola çıkıyoruz bir gece yolculuktan sonra Malmö'deyiz. Gemimizle vedalaşma zamanı. Eşyalarımız toparlayıp gemiyi terkediyoruz. Bundan sonra sırada otobüsle Malmö sonra da sırada Kopenhag gezimiz var.

Malmö, İsveç'in küçük bir liman kenti. Çok fazla turistik bir şehir de değil. Esas hedefimiz Kopenhag olmasına karşın Malmö'yü de gelmişken görmeden edemiyoruz.

Malmö'deki birkaç meydandan biri ve en büyüğü olan, Stortorget meydanına geliyoruz. Bu meydanın bir tarafında Kral 5. Karl Gustav'ın heykeli ve karşısında Belediye Binası ve korunmuş tarihi binaları görüyoruz.

Şehrin en ilginç binalarından birisi tabii ki Turning Torso adı verilen burgu biçiminde inşaa edilmiş binası. Bu bina İskandinavya'nın en yüksek binası ve 86 m. yüksekliğinde.

Buradaki zamanımızın azlığı nedeniyle, Malmö Kalesi'ni göremiyoruz. Zamanınız olursa mutlaka gidiniz.

Malmö 2013 yılında ev sahipliği yaptığı, 58. Eurovision Şarkı yarışmasıyla da bilinen bir kent. Yanda yarışmanın yapıldığı Malmö Arena.

Bu kısa Malmö gezimizden sonra, otobüsümüzle yola çıkıyoruz. Danimarka ile İsveç'in arasındaki boğazın mesafesi 20 km. Önceleri sadece deniz araçlarıyla ulaşım sağlanırken, 2001 yılında açılan Oresund Köprüsü'yle alttan tren, üstten de karayolu olarak biribirine bağlanmış Malmö ile Kopenhag. Bu köprünün uzunluğu 16 km.